tisdag 10 juli 2012

Aktiviteter för en liten herre

Att hitta på aktiviteter som passar en 2,5 åring hemma varje dag är inte så enkelt. Nu var inte tanken att vi skulle vara hemma varje dag... Men men nu är vi det pga min trötthet, tussarnas litenhet och vår avsaknad av en ordentlig vagn. Tillbaka till V... Nu har jag och C utmanat oss själva. Vi har ett dags schema för V som följer de de har på dagis, för att vi ska veta att han blir aktiverad och i hågkommen varje dag. Det blir ju lätt att vi säger, Nä nu får du vänta, bebisar hit och bebisar dit. Så nu är det C som uteslutande kör aktiviteter med V och jag Tussarna och deras aktiviteter. Haha, C står för det kreativa och jag för det enformiga. Hihi. Sen har vi båda ett behov av att umgås och prata vi två och även ägna oss åt våra intressen. Så vi har planerat in en 2 timmars gemensam vila för alla tre barn efter lunch. Haha en utmaning för mig att få i hop. Jag lovar!!

Hur kan en aktivitet se ut? Jo vi vill att det ska vara tre genomtänka aktiviteter, nu lät det för avancerar... Men som innefattar lek. Gårdagen var det bland annat vattenballongskastninh
Och i dag bilbana med slalomåkning på trädäcket. Nu dags för fruktstund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!