måndag 23 juli 2012

En riktig mamma

Galenskap... i dag har jag fått känna på hur det är att vara riktig mamma, med riktiga barn och bebisar... vaddå? Jo C åkte ner till Stockholm och tog T med sig, jag var kvar på landet med resten av gänget. Tussarna vaknade vid 6.00 så de var på hugget när C och T åkte vid 6.45, sen somna dom vid 7.30. Trodde jag i alla fall, det var pip och gnäll och nåt lite tjut. V vakna och ville ha välling... ok kör på det denna morgon, jag hämta kaffe till mig och välling till honom.... sen krisen var ett faktum, det skreks, gräts, åts, bajsade och bars fram till 12.30 då jag och V kunde äta en snabb lunch medan Vendela fortfarande grät... först vid 14.30 somnade alla tre barnen och då kom C hem och var sjukligt upprörd över besiktningen. GAAAAAAH!!!

Just ja, Moti... han har jag läst bok för medan jag matade två bebisar... det innebär att jag håller ena flaskan med benet för att den inte ska ramla ner och bläddrar med den "lediga" handen. Vi har även pratat om former, färger, räknat och ett tag läste Vincent för mig och frågade mig allt jag brukar fråga honom. "Var är harens öra?" Var är ugglan..." ja du förstår. Dessutom roade han sig med pussel.... han älskar verkligen pussel. Precis som hans mor... hihi, jag kan sitta i timmar!

Hur som de har sovit mellan 18.00 till nu och jag har ätit middag och skrivit i Celines fina bok om hennes första år som hon fick av moster Maria... Vendelas får bli en annan kväll. Nu är Vendela otroligt hungrig!!!

1 kommentar:

  1. den boken jag har också till våra döttrar! Måste var den bästa "mina först år" bok. Den är så detaljerad har roliga infallsvinklar och en hel del att fylla i innan förlossningen. Superb!
    kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!