söndag 8 juli 2012

Huset en inversteing?

Nu ska jag uppdatera något som är brinnande viktigt i mitt liv... vårt hus och vad händer i Livet efter huset? 

Idag har jag räknat de faktiska förluster vi kommer att drabbas av i och med detta husköp och jag inser att vi hamnar någonstans mellan 870.000 kr - 1.000.000 kr. Jobbigt att tänka på... Du vet väl om att ditt hus inte är någon investering, OM du inte ser till att det är/blir det. Jaha, hur lätt är det att få till då? 
                                                                                                                                                                    
Ganska svårt faktiskt. Kanske om du hyr ut extra hus på fastigheten, så att du bor gratis. Jag räknade oxå att om du kan få en bra vinst när du säljer OCH kan då räkna med alla räntor och driftkostnader som varit under åren och fortfarande ligga på plus. 

Nu har vi en ständigt tickande förlust... vi har även kalkylerat på att sälja en del av tomten och senare sälja vårt hus. Då är siffrorna möjliga att laborera kring och bygga drömsenario om vi vill, haha, men fortfarande förlust. 

Nu snickrar jag och C på en möjlighet att vända minus till plus och att ha en bra livskvalitet samt kunna känna oss ekonomiskt fria framöver. Det har såklart inte med vårt framtida boende att göra, men är en större del av det.

Under BB-tiden så fick vi besked om att köparna ville ha huset (vad var det jag sa :) ). Nu är det lite annorlunda än sist vi sålde, nu handlar det om att först besikta och sen skriva kontrakt. Så den 18:e dyker de upp här och ska då besikta och sen kontraktskrivning på kvällen. OM huset sköter sig. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!