söndag 15 juli 2012

Ekonomiskt eller praktiskt?

Sen vi kom upp till landet har det varit fint väder, men i dag då regnar det. Så vad passar bättre än att baka en mjuk pepparkaka, virka lite, mata, byta blöja och måla spjälsäng... samt fortsätta mitt röj genom stugan. Tror det får bli köket i dag.

Sen har vi ett mega-beslut att ta... Huset i Stockholm... sälja med stor förlust och bara dra oss tillbaka och slicka våra sår, avvakta försäljningen och vänta 12-13 veckor för att få ett besked från kommunen om huruvida vi kan stycka tomten och sälja en del till grannen. Inget blir liksom riktigt bra... vi vill komma ur huset, även om vi älskar det, vi kommer snart vara trångbodda samt att det kostar oss extrema pengar varje månad. Vi vill ha nåt billigare, närmare dagis och mycket mindre tomt. Dessutom har vi en backe mellan hus och garage/parkeringsplats, den leder till två andra fastigheter och den är oerhört brant, sen för att komma upp till huset krävs att jag drar vagnen upp för en brant trapp... jag kommer alltså vara låst i huset. Men det krävs att jag tar mig ner med tre barn för backen varje dagis-dag.

Usch, va svårt detta är... ska vi tänka ekonomiskt eller ska vi tänka praktiskt?? "/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!