torsdag 12 juli 2012

Underbara start på semester eller....

Familjen Knas har varit i farten igen... Vi skulle till landet i går, men det spårade ur och blev för mycket. Vi skulle åka idag. Dagen började som skrivet tidigare lite sådär... Sen var tussarna på hugget och lämnade mig inte en sekund, utan det var beställning på beställning... Gud! C for runt som en halshuggen kalkon och visste inte vad han skulle packa först eller göra först? Kanske han skulle börja med den frysta maten. Dum ide kom vi fram till... Till slut hittade han rätt och började med vagnar och kläder. Vi fixade det till slut. Nu kör vi, bara in med tussarna. Men va nu!! Det går inte att få in dem i baksätet. Bältet är för kort. Packa om... Nä funka inte. Vi tar två bilar. "/ Celine kräks ner hela sin body, vi åker.

Några timmar senare... På väg... Rastar på Max i Uppsala. Slår mig ner med tre barn vid ett bord, strax sitter där 15 andra barn?! Suckar, går till ett annat bord. Byter kläder på Celine och en bajsblöja i skym undan bakom bilbarnstolen. C gör en förskräckt min när jag lägger den på brickan.

Nu kör vi sista sträckan. Packar ur allting, jag har bokat med två tjejer att hämta spjälsäng och skötbord i Gävle. C är inte helt nöjd, men åker. Efter 10 minuter ringer han... Jag får Falling Down säger han. Det är en trafikolycka med tillhörande köer. Folk har gått ur sina bilar...

Avbokar hämtningar av saker och bebisar får sova i vagnen i natt. Nu har C fått handla lite gottis på Ica Maxi och mår därför lite bättre.

Jag ska släcka en brand i stugan nu, larmet har gått nämligen. Ska bara lura in 2,5 åringen som står ute och väntar på att få spela boll och gräva sandlådan som han längtat efter. Härliga semester!!!! :)

Undrar vad trädgårdsmästaren pysslat med? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!