lördag 7 juli 2012

Vår katt

Händelsernas boning, det är här! Haha, nä nu överdriver jag. Men det har hänt lite dramatik i dag i alla fall.

När jag låg på sjukhus så fastnade den ena katten i ett av grannens träd, en tall (naturligtvis) med 10 meter upp till närmsta gren. Katten är en liten raskatt (oriental) som inte är gjord för stora strapatser eller trädklättring... han har varit med om saker tidigare, se bara här!! Nu är det inte katten på bilden, haha, de har bytt ut honom. :)

Hur som så satt han i tallen, alla sa att han skulle komma ner själv, C var där och han och granen byggde olika ställningar som katten själv kunde ta sig ner på. Nä, våga vägra... de lät ställningarna stå kvar under natten och i går regnade det... ingen katt. Vi ringde klätterapan och ville ha hjälp, de skriver att de plockar ner katter. En kille i t-shirt (!!) och handskar dök upp, han hade utrustning för trädklättring, men inte katt-hämtning... han hade en säck på sidan som han skulle stoppa katten i. Nu blev det inte så... när han greppa katten (som suttit 3 dygn) börja katten slåss för sitt liv!! Vår snälla fina katt som aldrig gör någon illa... han bet sig fast i fingret och rev sen sönder killen. Till slut gick det inte längre, han tappa vår katt, först 2 meter ner på en gren, träffade sidan och sen 10 meter rakt ner i backen. Killens flickvän springer i väg och letar katten, då sitter katten bakom trädet.

Killen (som skulle vara proffs) fick åka till sjukhus, katten som skulle räddas skulle oxå till sjukhus MEN! vi har tvillingarna och jag själv precis hemkomna och C kunde inte lämna oss... så vi fick ha kontakt med veterinär, katten sitter nu i Tindras rum och tar igen sig. Han äter och dricker... har kisslådan där, men kissar aldrig inne. Hmmm... varje gång jag går dit så spinner han och går och äter som att han visar att han är frisk. Han verkar klarat sig från invärtes skador, men han är stel när han går och jag är orolig för benet! När det gäller veterinären hade de dessutom totalt fullt i sitt väntrum, gud så dåligt jag mått över detta i dag. Han verkar dock pigg... under omständigheterna.

Undrar just om det kommer en faktura eller inte?? Han kunde ju dödat min katt! Kostnaden är 1500 kr och det känns som hade vi velat ha ner honom på det sättet så hade vi kunnat spola ner han med trädgårdsslangen. Dessutom lär det stunda en veterinärräkning...

En annan uppdatering!! Jag gick en monsterprommis i dag... ajaj... mitt högra ben från höften och ner slutade fungera och gjorde ont. Min mage och rygg var totalt helt slut och värkte... gör fortfarande. Bebisarna ligger skavfötters och det känns för trångt redan! Vi ska ju använda den liggdelen och Brio Go med liggdel, sen sitter V i sittdelen på UJ. Om det går att övertala! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!