fredag 6 juli 2012

Blå bebis... Ryser!!

Utgång lika med hemgång... Just så är det. Vi har stängt BB-kapitletoch knaggligt påbörjat hemma livet.

Dagen börjar med att stolarna inte får plats i bilen. C ringer och är irriterad... Eller får de plats om vi pressar? Tydligen. Jag städar, matar bebis, duschar, byter kiss och bajsblöja. Väntar. Matar lite till. Nu kommer de!! V är superstolt, han ska ta med sina bebisar hem! :) jag betalar för ett att jag haft anhörig (läs C) ett dygn - 250 kr. V är med mig uskor blir som tokig i honom, han är så fin med sina ögonfransar och allt!!

Då går vi, hej då!! Alla önskar lycka tull, vi går ner på apoteket,V ska ha en glass och jag medicin tänkte jag. Men nej... Inget recept, Nähä, handlar revaxör.... Måste prova!! (ligger nu med totalt stängt öra och väntar på effekt.) V köper en isglass som trycks upp. En tant beundrar tvillingar och Vincent, frågar om kön på tvillingarna? Ja och vad väntar ni nu?? Ehh va?? Hon klappar mig på magen och undrar vad det är för kön på den som är kvar. men va fan... Ärligt talat!? Hon kommer på sitt misstag och går, jag blir lite ledsen och stänger min kofta.

Sen åker vi hem. Handlar Max hamburgare och jag kikar till twinsen, sim vanligt Tuss 2 = nöjd, Tuss 2 = missnöjd och gråter hela vägen från Max.

Vi packar in och jag ska dubbelamma med mun amningskudde. Vad hände? Jo båda fastnar fint och äter. Plötsligt är Tuss 2 BLÅ alltså inte blåaktig utan blå!! Får hon inte luft eller vad? Vi lyfter upp dem båda. De mår bra och färgen återkommer. Skönt!!

Nu ska jag kika på tussarna och sen skölja mitt öra. T1 är hungrig som tusan... Välkommen hem!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!