måndag 9 juli 2012

Förbjuden frukt, alltid godast?

Jaha, klockan är två snart allt är lugnt och stilla... jag har precis duschat, jag har haft denna dusch i tanken sen jag klev upp 8.00 idag. Jag kan även stoltsera med borstade tänder i kväll. :)

Idag har det varit rörigare än nånsin, V har varit galnare än nånsin nu på kvällen... han sov visserligen under tiden jag vilade i dag (bra jobbat av mig att sova mellan 15.00 - 18.00). Vi har ätit god middag, kött och potatisgratäng, skålat i lite bubbel... skulle vi gjort i går i kvällssolen... men V råkade sparka ut mitt glas och sen blev det aldrig att jag hällde upp nått nytt. :) Jag som längtat efter bubbel, vin, en kall öl osv, i början av sommaren, nu orkar jag inte ens tänka på det. Apropå det så tänkte jag faktiskt i dag på allt jag inte får äta, dricka och göra när jag är gravid. De sakerna kan jag under en graviditet bara sukta efter, just för att de är förbjudna, medan nu när jag är "fri" så kan jag just tänka tanken, "jag kan om jag vill äta/dricka..." och bara njuta. Jag har fått min kropp tillbaka, tack för det! MEN jag vill i bland bara stoppa in bebisarna igen och bara njuta vidare av graviditeten. Jaha, "aldrig-nöjd" är den korrekta benämningen på den diagnosen. :)

Haha, en sak jag bara måste skriva är att jag ligger här och pruttar högljudda pruttar, haha, galet, men det är för att magen kommit i gång i dag på riktig och enligt bm så är det oerhört viktigt att prutta mycket. Sagt och gjort, nu kör vi... känner mig okvinnlig och frigjord. Haha. Tur att killarna sover... i och för sig startade det under kvällens film, hihi, då skratta de så de nästan kikna, särskilt V. För det är alltid nån av de två som skjuter sönder madrassen.

Kvällens film var en riktigt dålig film egentligen, så dålig att den blev bra! C hade hyrt den pga att den utspelar sig på Hawaii och det var såå mysiga bilder på omgivningar på Hawaii. Den hette You may NOT kiss the bride.


1 kommentar:

  1. vilken fin kommentar du lämnade!

    ja det är för och nackdelar med synkning. När man är själv är det skönt att ha dom synkade så man hinner annat också men det är samtidigt jobbigt för det blir nästan som att driva en effektiv fabrik. Jag brukar se till att få några matningar då jag låter ena sova medan jag matar den andra. Likadant låta ena sova och bada i badkaret med den andra. Sen har dom olika behov. Alma är mer stressad och orolig så henne får man bära omkring på lite mer.

    Hoppas att du får amningen att fungera eftersom du själv så gärna vill det! Jag tror inte att jag hade orkat i längden nu gick vi över på ersättning redan på dag 3 och för oss känns och fungerar det bra :-)
    Kramar i massor

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!