onsdag 11 juli 2012

Mer amningshysteri

Kan det vara min bröstmjölk hon kräks av?? Celine alltså... Hon har ju ammat en handfull gånger, hon har även fått ca 20 ml flaska nån gång och inbillar jag mig eller kräks hon varje gång?

Jag lyckades pumpa ca 125 ml för ca 2 timmar sedan och nu matar jag henne. Vi får se vad som händer.

Jag tror jag kommer få i gång amningen. Jag ammar Vendela (hon äter väldigt ofta kan jag lova!!) och gör mitt bästa för att pumpa på oxå. Celine vill jag ha lite mer koll på hur mycket hon får i sig så hon har fått ersättning. Nu får hon dock som skrivet bröstmjölk i flaska.

Jag fick nytt husmorstips, av min mamma (hon har ett 1800-tals hus som varit hennes sambos barndomshem, kanske det är taget från Husmors kuriren från 1930-talet ;)). Det handlar om att ta hälften svagdricka och hälften mjölk. Har inte hunnit prova ännu... Det andra tipset om öl... Det finns ju alkoholfri eller lättöl, sitter inte och pimplar flera starköl per dag. Fast, det är klart roligare hade jag kanske haft med starköl!! :)

Jag vill kunna dubbelamma, men just nu ser det ut såhär (se bild) :) det är min dubbelamning. Kanske ska uppfinna nåt litet nest som man kan använda när man flaskmatar två små nyfödingar samtidigt och dessutom är ensam. Se bilden efter... Hur trött kan en nyäten bebis vara egentligen? :)

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar!