torsdag 5 juli 2012

Jag skriver i Livets bok...

Dags att vända blad igen, kapitlet kring graviditeten är långt i livets bok... Särskilt när det gäller en tvillinggraviditet. Sen är det tiden kring födelsen, alltså förlossning och BB tid. Sen börjar en helt ny tid. Jag kan tycka att det känns en smula vemodigt varje gång det är dags att avsluta ett kapitel för att påbörja ett nytt. Men det är väl Så livet är? Som uppdelat i olika kapitel i en stor härlig bok... Livets boj, din bok och min bok. I bland står det samma saker och jag skriver i din bok... I bland du i min. Vi vill att boken ska vara tjock och händelserik när vi lämnar in den kring deadline... Men vi orkar/vill helst inte skapa för många kapitel, kanske heller inte så många prova-på kapitel. Under bokens produktion trivs vi ofta med några långa kapitel som gärna upprepar sig. Ja, detta är som jag ser mitt liv... Jag skriver dessa kapitel och jag vill se tillbaka, läsa och skratta. Vad fantastiskt mitt liv är just just nu!! :) det har varit underbart och jag kommer att vinkla historien framåt till min fördel! Haha. Kapitel som ska stängas: Bb-tid... Kapitel att påbörja: Vendela och Celines tre första månader i livet. Parallella kapitel: Motis sommarlov, Tindras sommarlov, mitt pysselkapitel, poolbygge landet och avsluta kapitlet kring Trälhavsvägen, ska bara hitta på det bästa slutet först! :)

Jag är fortfarande trött och medtagen... I bland hamnar jag i ett koma-liknande tillstånd. Ganska tyst och skönt här... Bara bökande i babyboxen då och då. Ska leta mig något att virkivirki... Just! Har även beställt nya promarker i dag, kul!! Nu är det dags, i morgon sparkar vi i gång ett nytt kapitel !!! WOW!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!