måndag 23 juli 2012

Pappan är ensam med Tussarna

Jag och Vincent fick lite egen tid i dag då vi åkte och hämtade Tindra på tåget inne i centrum. Hon har varit två veckor hos mormor och kommer ner i dag, för att åka vidare till Stockholm i morgon bitti. Jag och Moti kollade på tågen (doj hette det tidigare), vilka stora tåg det var!! Sen kommer Titti ut ur tåget, total lycka! :D Moti var sååå glad och han kvittrade på som en lärka till bilen. T hade med sig två stora väskor och jag erbjöd mig att bära... Men nej!! Du ska inte bära, sa hon skarpt och kämpade verkligen till bilen.

När vi satt i bilen utbrister Moti: Vi klara de, mamma!! Vi hämtade Titti!! Som värsta specialagent Oso. Haha!! Nu är det i och för sig ett nytt favoritprogram Little Einstein och det gäller att kolla upp i tv-tablån när det går. Han får välja ett program att se varje dag och så får han se det oavsett vilken tid det är. Han tycker det är kul att få välja. :)

I övrigt är det former som gäller just nu, ett tag räknade han allt sen var det färger (han kan röd, blå och svart ibland grön) och nu är det former. han passar i hop former som stjärna med stjärna och cirkel med cirkel. Han kan även romb... Lärde jag mig ens den formen i skolan?! Haha.

Vi gick en prommis till soptunnan i dag alla fem... Innan Titti kom hem. V skulle absolut ha solbrillor och eftersom jag glömt hans riktiga i Stockholm fick de små Swimpy duga. :)

I dag har pappa C premiärhaft sina tvillingdöttrar helt själv. Han placerade sig vid vagnen med en tidning och tänkte; Detta är en baggis. I samma stund som jag svängde ut från tomten gick mistluren och det var mat/bajs klockan som ringt.... Jag var borta ganska exakt två timmar och ca 12 minuter innan jag kom hem hade sovklockan ringt. Hehe. Två timmars bootcamp med tussarna. <3 bus-bebisar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!