fredag 14 september 2012

2 månader...

Idag är jag 2 månader och 12 dagar, jag skulle ha varit 2 månader och 1 dag om det var så att jag fått stannat i magen till bf. Min näsa som var sned när jag föddes, tack vare mitt läge i magen, har nästan helt rätat ut sig... jag har blivit en söt liten tjej med mycket hår. :)

Jag håller min mamma sysselsatt, hon får ju betalt för att ta hand om mig... så jag passar på att kräva min rätt till kärlek, närhet och mat. Jag älskar att få vara med och sitta i knä på mamma, pappa, storasyster, storebror... eller ja den som har tid. För att jag få som jag vill så gnäller jag sådär lagom i min babysitter, vagnen eller var jag nu befinner mig för tillfället. När jag väl sitter där i ett mysigt knä, ja då ler jag och jollrar, gör mig så söt jag kan!

Jag kan sedan länge lyfta mitt huvud högt när jag ligger på mage, jag kan le (när jag vill) och jag kan jollra. En dag såg jag något konstigt, det var mina händer!! De tittar jag som oftast på, jag älskar oxå kossorna och fåren som hänger ovanför mitt skötbord. Jag ligger blickstill och pratar med mina kompisar (får och kossor) när mamma ska byta min blöja. Jag har börjat se vad jag kan göra med mina händer och när jag sitter i mammas knä och vi virkar, då passar jag på att spreta med mina små fingrar så mycket jag kan... sen rör jag dem framåt och lite upp och ner, så där så att jag fastnar. Mysigt!! :)

Sova är för mesar, det gör jag nästan bara på natten... på dagtid är jag vaken, jag kan ju missa något kul! Om jag ska sova i vagnen, så ska den rulla... men bara för att den rullar behöver det inte betyda att jag sover, bara så du vet! När jag vaknar och är hungrig på natten så har mamma exakt 60 sekunder på sig att fixa min mat... annars... skriker jag så högt jag bara kan!! Ska jag vara hungrig, ska alla vakna... Jag gillar min napp och får jag snutta på den blir jag nöjd och härlig, åtminstone ett tag.

Min mamma säger att det kommer gå bra för mig i livet, redan nu har jag visat vem som är chefen och vart skåpet ska stå... eftersom jag är så söt och glad, så blir jag lätt älskad av alla och är i centrum! Min bror kallar mig krokodilen och så fort han får möjlighet så pussar han på mig... Jag är... VENDELA!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!