fredag 21 september 2012

Känslor

Lite drygt en vecka kvar... sen är det tillbaka till civilisationen! :) Mamma ska komma och hjälpa oss att måla, tur det för annars hade renoveringen inte gått i det tempo jag velat. Usch, mina känslor har åkt lite berg och dalbana under en längre tid nu... från graviditet, till förlossning och nu baby blues aktiga känslor eller är det lappsjukekänslor? Hmm... jag känner att ingenting blir gjort, "men du har ju tvillingar och två andra barn", tänker kanske någon (inte jag).... Jojo, det må vara så, men jag vill att saker blir gjorda, att varje dag ta ett steg mot målet. Just nu står jag liksom bara still... Jaha, då hamnade jag i en riktig tankevurpa; det-är-någon-annans-fel vurpan. Jag kan gå och ha inre samtal med mig själv, där jag anklagar olika människor för olika saker som påverkar mig. Men egentligen är jag smartare än så, för det är jag själv som styr mitt liv... även om jag i bland bara skulle vilja anställa en VD eller så som jag kunde anklaga för saker och som kunde se till att saker blev gjorda. Någon som jag hade grym respekt för och som pekade med hela handen.

Nä, nu ska jag fixa lite... behöver rensa i röran tror jag bestämt... ska nog köra lite Feng shui här i stugan. Sjukt trött på all dränerande energi....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!