måndag 17 september 2012

Först lek... sen allvar!

Sekunderna efter dessa bilder... hamnade vi i ett olycksfall med ett järnrör och Vincents tänder. "/ Ivrig som han är så skulle han klättra snabbt upp för en stege och C som vill hjälpa till, blev bortschasad... "KAN SJÄLV!" PANG!! Trodde varenda tand i överkäken var smulor... men de klarade sig allihopa. Puh! Vi fick dock tillfälle att besöka tandläkaren igen och stoltare kille än V var svår att hitta, när han kom där över parkeringen, med strimmigt ansikte av alla tårar som strömmat ner för kinderna och en bil i högra handen som han stolt höll högt över huvudet: TITTA MAMMA MITT MÄRKE!! :D och tandläkaren (ja han säger det ordet klockrent) tog kort på mina tänder. :) 

Vi har ju som skrivet tidigare tränat på tandläkarbesöket och då får den som är hos tandläkaren alltid väja ett bokmärke... så i dag fick han välja en småbil och det är såklart i hans ögon ett märke. :) Jag fick snällt stanna i bilen med två utsvultna, söta små tjejer. V fick välja mamma eller pappa som skulle följa... hmm jaja, jag blir för det mesta vald i andra fall. ;)

Inga problem med permanenta tänder som tur var...

På 1177 s hemsida står klart och tydligt att vanligast att få tandskador är pojkar i ålder 2-3 år... hur kommer det sig tro?? Haha, ungen studsar mer fram än han går. Tack gode gud att det blev tvilling... flickor! :)

2 kommentarer:

  1. Tjihoooo vad kul det kan vara i lekparken!

    Tack för det fina du skrev Cecilia!
    Har varit turbulenta 3 veckor har knappt hunnit med att bara vara än mindre sitta framför datorn. Tar dina ord nu men jag känner inte dig i "verkliga" livet men du har och finns allt med i mina tankar. Som när flickorna skulle komma och allt strul med huset, har allt tänkt på dig!
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. åh nej ajjsingen! Tur att det gick så bra, otäckt det där!
    god natt :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!