tisdag 4 september 2012

Dagens outfit och rutiner

Haha, Celine somnade (som vanligt) i babysittern innan jag hann fota henne. :)

I dag har vi start-kläder på;
Celine: Lindex body i ljusrosa/vit randigt och orange kant, fyndad för nån krona på Tradera och gröna mysiga byxor från HM som Vincent fick av mina medarbetare (tillsammans med lite annat) när han föddes. 
Vendela: har även hon en Lindex body i mörkrosa/vit randigt och en ljusrosa kant... japp du gissa rätt - de är fyndade på Tradera, med gröna byxor från HM som är ärvda från Vincent. 



På förmiddagen brukar de värsta pooparna dyka upp och då är det nästan ett måste att ha en omlottbody... att behöva trä ett nedbajsat klädesplagg över ett sött bebishuvud är inget önskeläge. Vendela brukar få i gång sin mage när hon sitter i sittern på förmiddagen... så ser nämligen vår rutin ut. Jag gör i ordning flickorna och sen äter vi frukost, de sitter i sina babysitter och äter sin frukost, jag sätter deras flaska i en mjuk filt så den håller sig på plats. Därefter sitter de kvar och halvsover eller tittar på bågen som sitter på sittern. Sen städar jag stugan, ett måste om vi ska kunna överleva på Compac living ytan... det tar bara max 30 minuter att plocka, dammsuga ev moppa, diska och slänga in en maskin med tvätt. 

Just det, mina babysitter kommer från Baby björn och den ena är köpt när Vincent föddes och den andra har jag köpt via blocket för 300 kr. De går att tvätta, så de är superfräscha båda två. Underbara "verktyg" för en tvillingmamma och nej... det räcker INTE med en! :) 

Vendela: söt body från Lindex, som är ärvd av en kompis dotter. Byxor, okänt märke, köpte två likadana på facebook sida second hand för tvillingar för endast 20 kr tillsammans. Söta små strumpor, kraftigare typ, från HM... helt nya och fina. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!