fredag 14 september 2012

2 månader...

Jag är 2 månader och 12 dagar, jag skulle vara 2 månader och 1 dag om det var så att jag varit kvar till bf. Jag är den älskvärda, lugna, dock-söta babyn... en sån som alla vill ha. Jag gråter aldrig och jag är nöjd med vad som än händer. För att jag ska få min blöja bytt så låter jag min mamma inse på lukten att; här har det hänt nåt. Då kan det vara extra jobbigt att få mig ren, min mamma säger att jag måste säga till.... men jag vill inte vara till besvär!

Mitt största intresse är att sova, jag sover hela nätterna och jag sover största delen av dagen. Om jag somnar på ett ställe, så är det inga problem att flytta mig till ett annat ställe... jag sover vidare. Om jag bajsat på natten så har det hänt att jag flyttats sovande, fortsatt att sova på skötbordet och sen flyttats tillbaka till sängen... ja, sovandes. Från början var min mamma orolig för mig och kollade hela tiden om jag andades... Jag äter sällan, men mycket! Jag kan lätt sätta i mig 180 ml ersättning, när jag inte är hungrig så är jag omöjlig att övertalas att äta. Så jag gav mamma och pappa en match när jag hade ett krav på att äta var 3:dje timme.... näpp! Jag äter när jag är hungrig!

Mitt näst största intresse är att få prata med andra, jag älskar när någon tittar på mig och jag ler ofta. Börjar du prata med mig så slutar jag aldrig... jag jollrar och kiknar, ler och skrattar. Jag vill ha mycket uppmärksamhet och för att få det så sitter jag med mina stora ögon och ser så söt ut som jag bara kan! Om ingen har tid, då hittar jag en lampa eller något färgglatt och pratar med det föremålet... eller sover en stund. Jag har inte lyckats lyfta mitt huvud ännu, trots att mamma tränar mig att ligga på mage flera gånger varje dag. Men det kommer, jag lovar!




Jag är den snällaste babyn du kan tänka dig... jag kallas av min bror för Dockan... Jag är Celine! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!