lördag 15 september 2012

Rio och skäggig musik

I dag har solen visat sig hela dagen och det har varit en underbar och mysig dag... Den började med en fräsch och härlig frukost på balkongen. Sen ville vi ta en härlig prommis, så jag drog på mig mysbrallor och myströjan, sån där plyschig från Punk and Royal om nån minns det märket... ok kanske inte helt ovanligt att jag går klädd så... men brukar faktiskt åtminstone komma i ett par jeans och någorlunda genomtänkt överdel om jag ska göra något utanför fastighetens gränser. Vi hade hört musik, lite dansbandsaktig musik, men inte riktigt lätt att placera. C sa att det helt klart var vår grannes granne... "Du vet med det skägget så bara måste man lyssna på lite annorlunda musik... " Han har inga fördomar alls min C, tur det, för tänk vad jobbigt det skulle vara att leva med en som är väldigt fylld med fördomar om andra människor?!

Men grannens granne var inte här, nämen vad är det då då? Det visade sig att det var Tågets dag, så innan jag visste ordet av så var jag (med min härliga klädsel) nere i byn och gick på marknad. Vi klappade hästar, pratade med kustbevakningen och kikade genom partytältens fönster (en stor grej för V). Vi fick även på nära håll skåda ett ånglok, V som älskar doj (tåg) var salig.... vår lilla by som är helt öde för det mesta levde upp som ett mindre paradis för knallar och tågälskare! :)

Sen gick vi vår timmes långa promenad, så skönt att vara ute och gå... längtar lite (eller ganska mycket om jag ska vara ärlig) tills vardagens rutiner hinner i fatt oss. Jag vill vara ute och gå, lååååånga promenader med vagnen och bara vara ensam. Ensam med min iPhone och kanske jag lyxar till det med Storytel igen eller så gör jag som innan Storytel, läser in böcker själv. ;) Detta leder mig in på ett annat spår i mina funderingar; som jag började inlägget, det var sol i dag och när det är sol så vill jag inte vara någon annanstans på joden än här... men i går, då regnade det och stormade det. Vi var låst inne i stugan och jag fick lite inombords panik, låt det för guds skull bli 1/10 nån gång!! Här kan vara Paradiset på jorden men även ge mig en känsla av Alcatraz fängelse. Hmm, jag har dessutom alldeles för många idéer för vårt nya hus och det kliar i hela mig efter få börja!!

Rio spelas om och om igen på vår DVD-spelare som egentligen är en PS3... fantastisk film och mmm ger mig lite längtan till värme, palmer, någon annan som städar, någon annan som städar och lata timmar i skuggan vid poolen...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!