tisdag 4 september 2012

Ärrat mamma-hjärta


Jag är skakad... mår lite illa... för att världen är en grym plats och just nu blir det extra påtagligt. Två flickor har på brutala sätt mist sina liv. Nu har jag tre döttrar... varav en är på väg in i ungdomens värld, nu älskar hon hästar mest av allt här i världen och är inte så intresserad av annat än det som rör just hästar och djur. Men hon vill åka bussen hem själv och hon vill vara ensam hemma själv då och då. Hon vill cykla till affären och gå i centrum med kompisar. Jag är ALLTID orolig när hon är någon annanstans än ett par meter i från mig. När hon var 6 år hände en händelse i Sverige som även då ärrade mitt mamma-hjärta... en ung flicka försvann mitt på ljusa dagen när hon cyklade hem. Att mitt barn försvinner... det är nog det allra värsta som kan hända mig. Usch, jag lider med de familjer som drabbas och undrar, blir de nånsin hela igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!