onsdag 12 september 2012

Dags att stänga ett av kapitlen i Livets bok

Ytterligare ett kapitel i Livets bok ska stängas och läggas i arkivet... denna gång handlar det om mitt jobb. I dag kom samtalet... "Kontoret ska läggas ner vid årsskiftet". Det kontor som jag gått till fyra dagar/kvällar i veckan i drygt tre års tid. Kontoret som jag gav min tid när jag borde varit ledig med min son... kontoret som aldrig hamnade på rätt köl... som egentligen redan hade ett alldeles för stor hål i sitt skrov redan när jag började. Det har varit slagsida hela tiden och nu ligger det på botten... och ingen eller inget kommer att ta det till ytan igen.

Jag är ju mammaledig ett bra tag till, men visst vrider det till lite i mitt hjärta och det känns konstigt att inte ha någonstans att gå och visa upp mina bebisar. Du vet, som tanken är att man gör när man fått barn, visar upp dem på arbetsplatsen. Min arbetsplats finns inte... och jag finns på en lista för omplacering.

Om jag ska beskriva den känslan som finns i mig är det ändå konstigt för den känslan är....

FRIHET


Bilden lånad av den här bloggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!