tisdag 25 september 2012

TV och 3 timmars... ja vad?

Efter ett och ett halvt år är jag åter fast, fast i TVns värld... nu är det XFactor och Halv åtta hos mig... Hela Sverige bakar... hmm Property Ladder, En plats i solen... ehh och ja några andra program och så är det ju filmer då och då. Ett och ett halvt år kunde jag hålla upp, vi valde att inte ha någon TV i vårt tidigare hus, vi ville umgås och ha trevligt, spela spel och hyra film... inte vara fast vid dumburken. Men men, nu har vi trillat tillbaka och nytt abonnemang är beställt till vårt nya hus, till 1/10 för att inte missa XFactor eller något annat skit-viktigt. ;)

Just nu sover alla tre barn sedan 3 timmar tillbaka... skönt! :) Vad har vi spenderat vår dyrbara tid på? Skriva rapport? (som jag lovade mig själv) - Nääääää.... Teckna kanske, det som jag såååå gärna vill få tid till... näääää.... nähä? Kanske virkat vidare på spindelsjalen? Nääää... Mäh?? Planlöst surfande, läsande av bloggar, TV-tittande och löst prat om Cs affärsidéer som är ca 100 stycken nya per dag, i kväll kom jag upp med den bästa lösningen av alla... ett larm (till 112 eller anhöriga) som utlöses om jag hamnar på marken med mitt huvud eller i vattnet. Men nej nej... han nappa inte... ja, ja jag får väl hämta virkningen  då och fortsätta. Skulle även vilja njuta av att duscha utan stress... kanske det kan bli det första jag gör efter 3 timmars bortkastad tid eller var det bortkastat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!