lördag 1 september 2012

Höstfjäril

Nu är det höst och kyla, vilket innebär att tussarna behöver höstmössor... så jag virka ett par i går. :) Jag har använt mig av mönster och inspiration från denna blogg till mössorna. Jag hade en större virknål än vad instruktionen angav, samma garn och virkade för 0-3 månader... mössorna blev rätt små tycker jag. Hmm tror jag virkar hårt? Eller? Förut har jag virkat löst... men men jag är ju nybörjare så vad vet jag? :)

Fjärilen har jag virkat enligt detta mönster. Eftersom jag var så lat att jag i morse inte orka hämta min nål, så virkade jag fast fjärilen, vilket var 100 gånger jobbigare än att hämta nålen. ;)

Jag har virkat massa struntsaker som jag inte lagt ut här, de är knappast värda att visa. Men mössorna tycker jag blev fina som tusan! :D

2 kommentarer:

  1. Å va fina! Ska köpa garn i veckan å sätta igång jag med. Vilken strl på nål använde du?

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Stolt är jag över mig själv. Virknål nr 4 använde jag, men jag tror jag virkar hårt??

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!