lördag 1 september 2012

Vill du ge mig lite mer... björn?

Nu ammar jag inte så jättemycket, utan endast tidig morgon (tidigare natt) och förmiddag. Det blir ändå tilläggsmatning och Celine vägrade amma i morse... så ja, jag kan inte skylla på att min hjärna drabbats av amningshjärna... men virrig är jag och ordförådet har minimierats. Ofta blir det meningar i stil med: "Vill du ge mig den där... ehhh.... saken..." Vi måste köpa... ehhe.... vad heter det nu!.... ehhh.... sån här du vet." osv. I går när jag bakade så hade hjärna kopplat ur, C kom förbi och skulle hjälpa mig eftersom jag beklagade över att jag fick blanda den stora degen med en vass sked i stället för en träslev. Då säger jag... "vill du ge mig lite mer... björn?" Björn?? Jag ville ha mjöl....

Så nu undrar jag, var är mina ord?? Kommer jag nånsin få dem tillbaka??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!