söndag 16 september 2012

Handlingskraft

Att gå från ord/tanke till handling, det är mitt utvecklingsområde just nu. Visst det är en hel del att göra med mina fina barn. Men några små minuter och sekunder finns det här och där att verkligen skapa något. När jag jobbade så hade jag ett tids-schema, mest för att se vad tiden gick åt till. Jag vill vara effektiv! Nu när jag är hemma så krävs det en stor portion självdisciplin för att lyckas vara effektiv med min tid. Risken finns att min "lediga" tid handlar om att planlöst surfa och läsa bloggar som andra skriver om allt fint de gör... Å så är det dåliga samvetet där och skrattar lite hånfullt, "vad var det jag sa... Inte blir det nåt pysslande, virkande, målande eller byggande som du trott." suck, dags att få knäppa den där fulingen på näsan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!